Spørsmål om reklame:
Del 1
1: Blir påvirket av musikk, bilder, lyd, følelser, merkenavn
2: Mest venner
3: ?
4: Stoltenberg endret mening i saken om å kaste ut ei filippinsk dame som jobbet på kafé
5: Reklame
6: Kampanjen førte til at tobakksindustrien ble satt i et dårlig lys.
Del 2
1: ”Snakkende kuer” Tine:
-Har som formål å få folk til å kjøpe mer Tine-melk
-Siden folk i utgangspunktet kjøper mye Tine-melk, er nok hovedpoenget til Tine, ikke å gjøre folk oppmerksomme på at Tine eksisterer, men heller å vise folk at de lager kvalitetsmelk og at kuene deres har det bra. Det siste er nok nokså sentralt siden det for tiden e stort fokus på dyrevern og at folk vil at dyrene som brukes til matproduksjon skal ha det bra.
-Denne reklamen prøver nok å påvirke folks holdninger og handling. Tine vil at man skal være klar over at de lager bra melk og at man derfor skal kjøpe mer av den.
2: ”1881 sukkerspinn:”
-Har som formål å skape kjennskap til 1881, gi folk den holdningen at 1881 er den beste nummeropplysningen og den prøver å påvirke folks handlinger, altså at man skal ringe 1881 neste gang man lurer på noe, ikke 1880 eller 1888.
3: ”Carlton Draught:”
-Har som formål å skape kjennskap til produktet, vise at det er et kvalitetsprodukt som folk bør kjøpe(holdningsendring) og påvirke folk til å kjøpe produktet(handling). Dette gjøres blant annet ved å gi folk en god følelse, blant annet ved hjelp av italienskinspirert opera.
tirsdag 31. august 2010
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar